Hlavní stránka

Ing. Martin Lenz - HippoSoft

výroba software

O firměProdukty a službyCeníkyPodporaReferenceKontakty

 
© Ing. Martin Lenz
LEGUAN

Otázky a odpovědi

Pokud zde nenajdete odpověď na svůj dotaz, napište nám na leguan@hipposoft.cz


Otázka:

Po spuštění Leguana mi nefungují datové přenosy. Kde je chyba?

Odpověď:

23.5.2012 došlo k předem avízované změně IP adresy datového serveru Leguana. Aby i nadále fungovaly datové přenosy, je třeba nastavit IP adresu na hodnotu 84.242.84.219

ñna začátek stránky


Otázka:

Nedaří se mi řídit turnaje pomocí Leguana, nevím, kde dělám chybu?

Odpověď:

Vzhledem k tomu, že někteří uživatelé mají problémy s řízením turnajů, zpracovali jsme podrobný návod krok za krokem, jak úspěšně a hlavně efektivně řídit turnaje pomocí Leguana.

Uživatelská příručka je ve formátu PDF a je ke stažení zde (velikost 60 kB). Kliknutím na odkaz se příručka otevře v novém okně, chcete-li jí uložit, klikněte pravým tlačítkem myši a vyberte volbu Uložit cíl jako.

ñna začátek stránky


Co je nového ve verzi Leguana 4.112.132?

Odpověď:

Došlo k rozsáhlému přepracování definic žebříčků, turnajů a vazeb mezi nimi.

Zásadní změny v bodech:

  • byl zrušen číselník kategorií turnajů
  • byl nově zřízen číselník započítávání turnajů
  • byl nově zřízen číselník bodovacích tabulek
  • číselník turnajů byl přejmenován na číselník typů turnajů
  • byly zavedeny nové vazby mezi typy turnajů a žebříčky
  • byl přepracován výpočet žebříčků
  • turnaje byly rozšířeny o údaje "číslo kola" a "číslo hracího místa"

ñna začátek stránky


Otázka:

Po spuštění Leguana mi nefungují datové přenosy. Datový server je mimo provoz, nebo je chyba na mé straně?

Odpověď:

V noci z 14.2.2007 na 15.2.2007 došlo k předem avízovanému přepojení datového serveru Leguana k novému poskytovateli. Aby i nadále fungovaly datové přenosy, je třeba nastavit novou IP adresu podle následujícího návodu.
 
!!! POZOR !!! Toto nastavení je možné pouze ve verzi 4.106.125
 
Nestihli jste se včas připojit a máte starší verzi? Nevadí, na vyžádání Vám zašleme návod, jak zaktualizovat verzi Leguana ručně.
 
Postup:
 
1. Spusťte Leguana, datové přenosy nespouštějte (nebo vyčkejte, až Leguan zjistí, že se nemohl připojit k serveru) a přihlašte se
2. Volba Systém/Nastavení systému
 
 
3. Změňte IP adresu serveru na hodnotu 86.49.67.245 podle následujícího obrázku (neoddělujte číslice žádnými mezerami, zadejte přesně tak, jak je vyobrazeno)
 
 
4. Změny uložte
5. Ukončete Leguana
 
Kontrola správného nastavení
 
1. Spusťte Leguana
2. Spusťte datové přenosy
 
Pokud jste IP adresu nastavili správně, měly by datové přenosy proběhnout bez problémů

ñna začátek stránky


Otázka:

Potřebuji přeinstalovat operační systém. Jak mám postupovat při opětovné instalaci Leguana, abych nepřišel o žádná data?

Odpověď:

Následující postup je třeba dodržet v pořadí tak, jak je uveden.

  1. Proveďte zálohu celé složky Leguan (většinou na disku C:) nejlépe na CD nebo výměnný disk
  2. Zkopírujte též zástupce Leguana na ploše
  3. Přeinstalujte operační systém
  4. Zprovozněte internet
  5. Nakonfigurujte poštovní program včetně smtp serveru pro odesílání pošty
  6. Nakopírujte složku Leguan zpět na své původní umístění
  7. Umístěte na plochu zástupce Leguana
  8. Stáhněte si instalátor s podpůrnými knihovnami Leguana zde (velikost 9,82 MB)
  9. Spusťte instalátor, řiďte se pokyny na obrazovce
  10. Spusťte Leguana obvyklým způsobem
  11. Odešlete žádost o aktivaci, aktivační kód obdržíte obratem e-mailem
  12. Po stisku tlačítka Aktivovat produkt zadejte nový aktivační kód.
  13. Připojte se k internetu a spusťte datové přenosy

ñna začátek stránky


Otázka:

Nezobrazují se mi žádné turnaje ani ligová utkání mého regionu, i když jsem si jistý, že jsem data pořídil. Kam se data ztratila?

Odpověď:

Data se neztratila, nejspíš ale nemáte zobrazen Váš region, ligu nebo aktuální sezónu. Zkontrolujte nastavení volbou Soubor/Výběr sezóny a regionu.

ñna začátek stránky


Otázka:

Když v ligových skupinách vyloučím družstvo ze soutěže, zůstanou mu započítány výsledky dosud odehraných utkání, nebo se všechny výsledky anulují? Co se stane s ligovou tabulkou?

Odpověď:

Vyloučením družstva ze soutěže (tlačítko Vyloučit ze soutěže) se všechny výsledky družstva anulují, družstvo se nahradí volnem a zmizí i z ligové tabulky. Když pouze nahradíte družstvo volnem, výsledky družstva zůstanou zachovány, ale družstvo též zmizí z ligové tabulky.
 
Jinými slovy, chcete-li zachovat výsledky, nahraďte družstvo volnem, chcete-li anulovat výsledky, vylučte družstvo ze soutěže.

ñna začátek stránky